8.4.12

Happy Easter everyone !

Hyvää pääsiästä kaikille ! Täs nyt on jo suklaata kerrassaan syöty ja oikeesti miten noi kinderin tekijät (tai mite se kirjotetaakaa) nii osaa tehä niist vaa nii h y v i ä ?! :D hehe

Kerron nyt pikaisesti taas parinpäivän sisällä tapahtuneista tapahtumista .. :D Sori ku en oo taas vähää aikaa blogannu mut ei vaa tuu aina sellast et jaksais tulla vaa bloggaa mut kyl mä aina sit yritän tulla tänne jtn kirjottelee ! ;) Nyt täl viikol ei oo tullu hirveesti heppakuvia otettua sillää emt :D mut videoituu on ! Ja paljonki ! Muttaaa ku mun koneessa ei vieläkään toimi netti --murrr.....>:(-- nii joudun olee tällä mille en ees osaa laitta videoita nii mut teen sitte myöhemmin oikeen kunnol jonku videon vaik mantasta ku tulee tarpeeks matskuu taas kerrakseen  ja sit linkkaan sen tännekki ! ofc ! :)

Torstaina mulla oli Mantalla tunti ja me harjoteltii just pehmyt käsi ja istunnan merkkejä ja siin kans kaikkii voltteja ja sulkuu. Sulku oikeelle on vähä vaikeempi ku emmä tiiä mitä siin tapahtuu mut mun pitää iha hirrrrveesti keskittyy et mä teen sen loppuun asti oikein ettei mulle käy niinku Riitta aina sanoo et mä tyylii alotan hyvin mut sit mä vaa niinku "halvaannun" ja ei tapahu mtn :D tai kyl mä kai jtn teen mut se ei näy siin hevoses mut lopulta neki meni sit iha hyvin :) Pitää vaa reenaa, reenaa ja reenaa ! Veera meni Tompan sillo torstaina ja se teki kaikkii väistö ja tämmösii harjotuksii. Sil meni kans kai iha ok (?) Se käyttää nykyää Tompalla väliaikasesti apuohjia ettei tomppa pääsis pelleilee ku se on semmone possu välil ku veeraki on nii pieni :') Illalla menin viel mun kaverille Erikalle yöks ja datattii ja naureskeltii vaa koko ilta ! :D

Perjantaina erikalla oli ratsastustunti siel ridakoulus missä mäkin kävin ennen ja tulin kuvaa sinne. Oli tosi kiva taas nähä niitä tallin omistajii ja ratsastuksen opettajii ku ne oli niin mukavia ! Hirveesti kyseli kuulumisia ja mitä aijon tehä tuleval kaudel yms. Kuvasin siis erikan tuntia ja sil tais mennä iha ok. Harmi vaa et kuvasin meijän kameralla mut erikan muistikortilla nii mulla ei oo ittelläni sitä matskuu.. eeh ellen pyydä :'D
 Sit käytii syömäs ja mul oli tompalla estevalkku. Se meni kans iha hyvin, tomppa oli iha tohkeissaa ku ei oltu hypätty vähää aikaa :D Mentiin ensin sillee et oli puomi,este,puomi ja sit raviiin ja sit ravipuomit ja siin oli iha pakko siirtyy raviin sillä seuraavana oliki ravipuomit nii.. :D Mut ei siin ollu ongelmii et sain Tompan sit iha hyvin avuille siin vaik välil vähä myöhään just enne puomei, mut ei se mitää ! Lopuks mentii viel rataa ja mä kuulemma hidastelin ja reippautin iha vääris kohtii ja jouduin mennä sen radan koko ajan uudenstaa.. xd tuntu et se ope ei ois koska aollu tyytyväinen , mut se vaa vaatii mult sit iha sen verra et jos kesäl kisataa ja näin mut kyl se sit tosi paljon kehukin lopusk !
Tompan jälkeen menin viel nopeesti Mantan ilman satulaa maneesissa. Mä tosi harvoin meen ilman satulaa mut nyt mä päätin mennä ! Mantal oli aika pompottava ravi sillee et siks laukkasin enemmä ku se laukka oli paljon mukavampi istuu ! Manta oli muutenki iha mukava vaik en sil kauaa mennykkää. :')

Lauantai aamuna mentii erikan kautta ja haettiin se mukaa ku mentii kattoo ypäjälle ponien kúr -ohjelmia. Kuvasinki siel muttaku meijän canonin perus järkkäri ei oo mikää mahti maneesi kuvauksis nii niist tuli nyt mitä tuli mut iha hyvii sillee :') Oli tosi kiva nähä et miten ne menee ja millasii kúrei niil oli ku munki pitäis ens kaudelle tehä enkä oo koskaa tehny sellasta, mut ei se varmaa kovin vaikeeta ole. Poniluokan jälkee katottii viel pari junnurataa ja juteltii tuttujenkaa ja sitte lähettiii kotiin minkä kautta tallillle.
Me oltii jo aikasemmin suunniteltu, että me mentäins maastoo ja nii me mentiinki eli minä mantalla ja erika tompalla. Ponit ei ollu nyt vähää iakaa kuitenkaa käyny maastossa nii seki oli sit iha hyvää vaihtelua niille ! Veera ei sen takia voi vielä oikee mennä tompalla maastoon ku tomppa on aina siel iha into pinkee nii ei veera sais sitä oikee pidäteltyy. :'(  Maastoradalla me ravailii aika paljo ja vähän laukattiinki tyylii yks mäki sillee rauhassa ja sit käytii viel kokeilee kentän pohjaa ja ravailtii sielki vähä sit. Oikeesti, tulis jo edes kesän näköstä ku tää on iha kamalaa ku nyt koko keväänä ei oo päässy kunnol maastoilee ku joka paikassa on jotain tyhmää lunta, loskaa ja jäätä !! :'( Sulais jo noi lumet ja tulis kevät tai kesä hei c'moon nyt on jo huhtikuu ! >:/
Illalla viel meille tuli meijän "perhe ystävät" anna ja ellen käymää ja oli tositosi kiva nähä niitä ku ei olla pitkään aikaan nähty ! Juteltii vaa ja oteltii kuvii ja syötii, tottakai! :D Ne lähti joskus tosi myöhään ja sitte me mentii heti erikan kaa vaa nukkuu ku oltii nii väsyneitä.

Nyt tänä aamuna ku herättii nii ollaa vaa datailtu ja pelattii sly 3 pitkäst aikaa ! :D Vähä oli hauskaa :D Mut nyt kuitenkin pitäis käydä koht taas tallilla ja pitäis lukee kokeisiin! Muuta ohjelmaa mullanyt ei tuleville päiville oikee oo. Ku meil on just tiistaina fysiikan kokeet enkä mä tajua mitään ja mä oon tosi laiska lukee kokeisiin nii miteköhän mä pääsen läpi ees? o_O? nooo.. pitäis ny vähä tsempata ! Eli heippa! mä täst meen lukemaa  :')

ps. hirveet stoorit taas ! XD

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki positiivinen palaute on aina tervetullutta ! (: