18.7.12

Kisoja, rippileiriä ja lepoa!


Ei oo ollu aikaa kauheesti tälle kirjoittamiselle nyt lähiaikoina, mutta nyt tulee sitten kaikkea samaan postaukeen! :) 
2 viikkoa sitten eli 5-6.7 olin vain Tompalla Ypäjällä poniderbyssä. Torstaina menin heB:3 ja Tomppa oli ihan ok, vähän laiskahko radalla kun silloin siellä oli niin kuuma ilma mut saatiin 65.8% ja 4sij. (9 sijottu) Sitten mentiin kotiin yöks kun meillä on sinne vaan tunninmatka :) Perjantaina oli poniderbyn II osakilpailu ja mentin k.n.special ja ennen sitä tein vaan noin 20min verkan, että jaksais kun oli edelleen aika lämmin. Muuten rata meni ihan hyvin, mutta taas vähän vetelä, mutta mitään isompia rikkeitä ei tullut, paitsi sisääntulossa lähettiin vahingossa laukalla liikkeelle ! hups (mun moka) mut korjasin heti raviin. Saatiin kuitenkin taas samat 65.8% vaikka eri tuomarit? Ja sieltäkin 4sij. Pisteskaala oli molempina päivinä muistaakseni jotain 6 - 8.5 ! Loppukilpailun tuloksissa oltiin menty niin tasaisesti molempina päivinä että tuli siis 3sij. poniderbyn kokonaiskisassa! :) Siellä siis vietettiin ne pari päivää, kaks starttii, kolme ruusuketta, eli ihan hyvä fiilis jäi! ;).
  Sori, täs tulee vaa näit palkkarikuvii ku ei kukaa ollu kai kuvaa radan aikana ?

Karo ja Leokin sai Torstaina 5.sijan! :)

c. Oona Vastakoski

Poniderbyn kolmen kärki :)
c. Oona Vastakoski
Karo ja Leooo <3

Poniderbyn jälkeen Tomppa sai yhen välipäivän ja ratsastin Mantaa normaalisti ja lähettiin ajamaan siilinjärvelle kun siellä oli samana sunnuntaina PONICUP :in kolmas osakilpailu. Tompalla menin ensin ja mun serkku Laura oli auttamassa mua verkassa. Tomppa oli verkassa erikoisen hyvä ja radallakin! Ei rikkoja ja Tomppa oli kerrankin oikeesti reipas ja eteenpäinpyrkivä! :o Saatiin yhdeltä tuomarilta laukasta jopa 8 ! :o 64.3% tuli Tompalle ja olin niiin onnellinen ponista, kun kuitenkin kansallinen He A kenttäkilp. ohjelma :)
Manta ei aluksi verkassa tuntunut niin hyvältä, mutta tehtiin vaan kaikenlaisia harjoituksia ja yhtäkkiä se olikin tosi hyvä! Rata oli ihan super siisti ja hyvä, pisteskaala oli sitä 6-7.5 kunnes viimeisessä keskilaukassa Manta kuumeni ja vaihto laukatkin, niin tuli jokaselta kolmelta tuomarilta huonommat pisteet siihen kohtaan ja tiputti prosentit 63%. Vähän harmitti se viimenen rike, mutta tällasta tää on. :/ Ei siis sijaa, mutta molemmille cup pisteitä saatiin silti vähän kerättyä lisää. :) Ponit pääs sitten kotiin ja saman iltana pakkaus ja riparille! :D

Kesken rippileirin (oltiin kysytty papilta jo etukäteen) kävin vaan Mantalla yhtenä päivänä Lappeenrannassa ponicupin osakilpaulussa, missä oli He B:3, jotta saatais niitä cup pisteitä kerättyy. Manta oli ihan älyn hyvä verkassaaa ja arrggggh ! mä olin niiiin pettyny itteeeni! ku alotin radan niin ajattelin, että ratsastan yhtä hyvin kun siilissä sen alkuradan, ja tietty mä käännyin oikeelle niinku siilin radassa vaikka ois pitäny kääntyy vasemmalle ! no okei, sellast sattuu, koulurata on siitä hyvä kun voi tehä kaiken muun niin hyvin ja kerätä siitä pisteitä, mut olin siitä jotenki loppuradan tosi masentunu nii en yrittäny ehk iha parhaimpaani, mutta olin yllättyny että saatiin edes 63.4% ja oltiin 8/23, mutta sijoittumatta jäätiin. Onneks on viel yks ponicupin osakilpailu niin sinne sitten yritetään vielä parhaamme. Vietiin Manta sit kotiin laitsalle ja lähin takas riparille. 

Riparilla oli ihan hirveen kivaa! Siellä oli niiin mukavaa porukkaa, hyvää ruokaa (hahaha!) ja kivaa ohjelmaa ja mä opin pelaa bilistä !:o voitinki pari kertaa :-P :DTäs vähän kuvia -sori HEPPAblogi! :D oikeesti siel oli enemmänki porukkaa kenenkaa oltii mut täs on näit jotain mun huonekavereittankaa jne :D





Sen aikaa ku olin riparilla niin ponit oli saanu vaan laiduntaa kokopäiväsesti niin nyt kun tulin takas niin ratsastin molempii vähän ja ne oli itseasiassa parempii ku mä olin odottanu! :O hyvä vaan (Y) nyt takas kuosiin taas ;) !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki positiivinen palaute on aina tervetullutta ! (: