26.10.12

Pakkasta piisaa

Huh kiitos!Nyt viime postaukseen tuli taas vähän enemmän mielipiteitä, joten laitoin sitten tuohon vasempaan yläreunaan pienen kyselyn taas vaihteeksi, kuten varmaankin huomaattekin. :)

Tänään mulla oli klo14 tunti Mantalla. Yön aikana oli satanut jo melkein 10cm lunta ja maa oli aivan jäässä, joten mun oli tarkotus laittaa molemmille poneille hokit ennen lähtöä. (koska kilometrin matka tietä pitkin maneesille) Mutta tietenkin meidän se hokkireijän puhdistus juttu oli 8mm vaikka hokit ja ja itse hokkireijät oli 10mm eli ei sitten saatu niitä hokkeja vielä etukäteen tungettua. 
Lähdin sitten varmuuden vuoksi taluttaen maneesille minkä seurauksena liukasteltiin osa matkasta, vaikka yritettiin kävellä hitaasti, mutta tie oli vain niin jäässä! Hyi. Niin ja mun jalka uppos lamminkoon kun jää särkui alta ja sukka kastui :(. 




Alku tunnista verryttelyn jälkeen varmaan noin 15min oli ihan "hukkaan heitettyä" aikaa, kun mikään ei tuntunut onnistuvan ja Riitta tuntui vaativan tosi paljon ja mulla oli ihan sellainen "mitä mä teen" -olo ja kaikki tuntui niin monimutkaiselta! Yhtäkkiä päätinkin vain oikeasti yrittää ja "näyttää sille" ,että kyllä mä osaan ja jokin vain loksahti ja tadaa Riitta huutaa vain, että "täydellistä, hyvä, hienoa!" ja hiki vain valui (haha toi kuulosti ällöltä) ja Manta tuntui ihan superilta!  Koko lopputunti meni itseasiassa todella hyvin! Oon huomannu, että mun ärsyttävän huonoja puolia ratsastajan on, että mä en ehkä yritä heti tarpeeksi, mun pitäisi keskittyä enemmän ihan täysillä ja yrittää parhaani ! Jos mä haluan kehittyä niin mun pitää ottaa itseäni niskasta kiinni, eikä antaa vaan valmentajan huudella ja herätellä siellä itseäni, vaikka musta tuntui, että "mä yritän mä yritän"niin se ei ollut silti tarpeeksi tai oikealla tavalla. ;)
harmi kun mulla ei ole just nyt mitään kuvaa kuvaamaan miltä se näytti !</3

Lopuksi vielä keventelin ja kävelin pois kun Veeralla ja Jonnalla alkoi yhteistunti pikku poneilla. :)

Tallissa hoidettuani Mantan, laitoin sen käytävälle seisomaan sen ajaksi kun aloin laittaa hokkeja, kun saatiin sitte oikeankokoinen hokkinuppi juttu. Mä en hirveesti ole laittanut niitä niin mulla meni varmaan ainakin 30min, että sain kaikki hoki loppujen lopuksi jalkoihin! (2 hokkia kussakin jalassa) Ja ai että siinä tulee selkä kipeäksi, kun kyykistelee sellaiset 30min putkeen ja kannattelee painavaa jalkaa... :/ No mutta nyt ei ainakaan sitten liukastella! ;)
Veeran tunnin jälkeen "opetin" tai pikemminkin ohjastin Veeraa laittamaan Tompalle hokit jalkaan niin mun ei tarvinnut vaivautua. Pari hokkia kunhan autoin kiristää lopuksi. :)




tuollainen se hokkijuttu nuppi! :D

























Huomenna en taida varmaan postaillakkaan, ellen jostain syystä saisi vaikka jotain kuvaamaan kun ratsastan, mutten usko. Sunnuntaina mennään Vihtiin aluevalmennus katsastuksiin, joten sieltä nähtävästi postausta tulossa! :)

9 kommenttia:

  1. mulle on käyny just sama että hokinreijät oli 10mm ja tappi 8mm :D ja ku laittaa hokkeja monta kertaa ni ei siinä tuu enää ees selkä kipeeks :D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo! :D ja nii, en oo laittanu nyt itseasias viimeksi toukokuussa nurmikkokisoihin! mutta silti :D

      Poista
  2. miks laitatte ite ? Meillä laittaa kengittäjä, ite en ees osais :D laitatko tilsakumit ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska poneilla ois seuraava kengitys vasta joulukuun alussa, eikä siihen asti voi odottaa näin jäisillä keleillä. Ja tilsakumeja ei olla laitettu, koska meidän kengittäjän mielestä se ei ole hyväksi kaviolle. :)

      Poista
  3. kavioo kuuluu nostaa jaloilla, ei selällä ;) höhö

    VastaaPoista
  4. Hehe, tuli vähän avuton olo... Meillä on aika monta hevosta ollu jo jonkun aikaa enkä oo ikinä laittanu hokkeja itse...

    VastaaPoista
  5. eeeiii tää postaus muistutti mua siitä mikä on mullakin pian edessä :(( :D vihaan hokkien laittamista just sen takia ku selkä kipeytyy ku ei mulla oo mitää jaloilla nostamistaktiikkaa :D

    VastaaPoista

Kaikki positiivinen palaute on aina tervetullutta ! (: